2011. július 10., vasárnap

Hogyan készíthetünk egyedi alagútkaput? – II. rész

Amennyiben az előző cikkben leírt dolgokat sikerült megcsinálnod, akkor ott tartasz, hogy sikerült felszedni a gipsz tömböt. A következő lépés, hogy a mintázatot rajzold föl egy ceruzával. Amennyiben a rajz elkészült, akkor egy eléggé idő és türelem igényes folyamat következik. Fogj egy kis méretű kést, amelynek nincs túl nagy éle, de viszonylag hegyes és kezd el kifaragni a felrajzolt mintát! Körülbelül 1mm mélyre kell menni a faragásnál. Figyelni kell arra, hogy légbuborékok előfordulhatnak benne, de ha nincs túl rengeteg, akkor nincs baj, mert kijavíthatóak az ilyen hibák. Mivel ezek alapvetően régi stílusú alagútkapuk, így előfordulhat hogy egy-egy kő kiesik, vagy nem tökéletes a helye.

A bekarikázott részen egy légbuborék volt

Először a rajzolt vonalakat követtem, és azok vonalát faragtam bele. Mikor ezzel elkészültem, akkor a kövek oldalát kaparva kialakítottam a jellegzetes terméskő alakjukat. A faragás türelmünktől és az időnktől függően beletelhet pár napba.

A kövek jellegzetes alakja és a festés

Ha ezzel megvagyunk, akkor már csak a festés marad hátra. Temperából kikevertem a színt, majd felhígítottam. Az így kapott festék eléggé hasonlít a vízfestékes festés során használt ecsetmosó vízre, de annál sűrűbb valamivel. Ezt ecsettel vittem föl, több rétegben, míg eléggé be nem fogta. A gipsz egyből elnyelte a vizet, így nem kellett sokat várnom a száradásra. Mivel moha is nőhet az alagútkapukon, így ezt akár imitálhatjuk is festékkel halványan. Ezután már csak annyi maradt hátra, hogy a kövek közötti részről a késsel/hegy nélküli Rotringgal finoman és vékonyan kikapartam az oda legyűlt festéket, mert a malternek világosabb a színe, nagyjából megegyezik a gipsz alapszínével. Ez így ki is emeli a köveket. A kifaragott és lefestett köveket kézzel finoman megdörzsöltem. Egyes részeiről több, máshonnan kevesebb festéket töröltem le az alakjuk miatt, így szebb a látvány. Ha dízeles pályára készül a kapu, akkor ne feledkezzünk meg arról, hogy a dízel- és gőzmozdonyok füstje be szokta fogni az alagútkapuk tetejét. A felfogatásnál a kész kapu 2 oldalára egy-egy a lenti képen is látható tartót raktam. Ennek alkalmazásával a kaput nem kell átfúrni, és szükség esetén könnyen kivehető belőle. A tartókat a hegy eltakarja. Ezzel készen is van alagútkapu.

Az asztalhoz fogatás módja

Oszd meg kérlek, ha tetszett!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése